PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
ANUL ŞCOLAR : 2016 – 2017
OBIECTIVE
Elevul va fi capabil: |
ACTIVITATEA | TERMEN | MOD
DE REALIZARE |
LOC DE DESFĂŞURARE |
FINALITĂŢI |
EVALUARE |
– să realizeze propuneri privind activităţile extraşcolare; | “ ALEGE, E DREPTUL TĂU! | Septembrie | -dezbatere;
|
– Sala de clasă | – Programul activităţilor extraşcolare; | – Afişarea programului; |
-să identifice reguli de comportament în diferite situaţii;
– să identifice acţiunile necorespunzătoare în propriul comportament; – să identifice modele de comportament în diferite situaţii; -să realizeze un regulament al grupei/clasei; |
“REGULILE GRUPEI/CLASEI”
|
Septembrie |
-dezbatere; -întâlnire cu consilierul psihopedagogic; |
– Sala de clasă
|
– Afişe
|
– Decorarea spaţiului clasei – Afişarea regulamentului |
– să identifice rolul igienei în păstrarea sănătăţii
– să realizeze acţiuni de igienizare a spaţiului clasei şi a curţii şcolii; -să identifice reguli pentru păstrarea curăţeniei ; |
“ZIUA MONDIALĂ A CURĂŢENIEI”
|
23 septembrie | – observarea comportamentului oamenilor în parc ;
– notarea observaţiilor ; |
– | – afiş cu reguli de păstrare a curăţeniei în urma observaţiilor ; | – Evaluarea afişelor |
-să identifice cauzele unor schimbări în natură ( De ce se usucă frunzele? De ce plouă mai des? ;
-să realizeze compoziţii aplicative cu ajutorul materialelor din natură. -decorarea dovlecilor, crearea de costume specifice ;
|
„CURIOZITĂŢILE TOAMNEI”
|
Octombrie Noiembrie |
– Activitate de observare a schimbărilor din natură – Confecţionarea unor jucării şi decoruri folosind materialele din natură |
– În natură – Sala de clasă
|
– Compoziţii aplicative – Expoziţii
|
– Decorarea spaţiuluiclasei – Evaluarea lucrărilor practice şi artistice
|
– să identifice rolul animalelor în viaţa omului prin vizitarea unei grădini zoologice:
– să confecţioneze animale din diferite materiale; – să realizeze dramatizări folosind animalele confecţionate;
|
“SĂ PROTEJĂM ANIMALELE! ”
|
4 octombrie | – Excursie la grădina zoologică
-Vizionarea unor filme despre rolul animalelor în viaţa omului; – Activitate independentă de realizare a animalului preferat din materiale diverse; – Dramatizări folosind animalele confecţionate;
|
Sala de grupă/clasă | Expoziţii cu lucrările realizate | Evaluarea
lucrărilor |
-să identifice în imagini alimentele benefice pentru organism;
-să realizeze un meniu zilnic sănătos; -să identifice în imagini consecinţele nerespectării unor măsuri de alimentaţie; -să prepare un aliment preferat;
|
“ MICII BUCĂTARI”
|
noiembrie | – Activitate
de preparare a unui aliment; – Dialog cu un nutriţionist |
Sala de clasă | -Expoziţii cu desene , afişe
|
-Meniul zilnic
|
-să compare situaţii în care forma de adresare este diferită;
– să aleagă modalitatea de adresare corectă din mai multe variante; -dramatizări;
|
„ VORBA DULCE, MULT ADUCE”
|
decembrie | -Activitate pe grupe | -sala de grupă/clasă | – codul “cuvintelor magice” | – dramatizări
|
-să recite poezii închinate anotimpului „iarna”;
-să interpreteze colinde şi scenete ce au la baza elemente specifice sărbătorilor de Crăciun; -să participe la confecţionarea măştilor şi a costumaţiilor adecvate rolului interpretat; -să realizeze aplicaţii practice pentru împodobirea bradului de Crăciun, desene, colaje, machete etc.; -să decoreze spaţiul în care se desfăşoară activitatea. – să realizeze rolul activităţilor de voluntariat; |
„VINE, VINE, MOŞ CRĂCIUN ! ”
« O JUCĂRIE PENTRU UN COPIL TRIST ! » |
Decembrie | – Activitate literar-artistică prilejuită de apropierea sărbătorilor de iarnă
-Activităţi practice -Activităţi de voluntariat |
– Sala de clasă | – Piesă de teatru
– Recitări de poezii – Interpretări de cântece – Compoziţii aplicative – Carnaval -Expoziţie
|
– Evaluarea orală a poeziilor şi cântecelor învăţate
– Evaluarea lucrărilor practice
|
-să explice însemnătatea zilelor de 1Decembrie şi 24 Ianuarie;
-să redea printr-un desen importanţa acestei zile; -să recunoască în imagini figurile eroilor neamului; -să decoreze spaţiul în care se desfăşoară activitatea; -să realizeze expoziţii cu figurile eroilor neamului; – să interpreteze cântece patriotice; |
,,SĂ ÎNVĂŢĂM DIN FAPTELE EROILOR!”
|
Decembrie
Ianuarie |
-vizită în Parcul Chindia | -Sala de clasă
– Holul şcolii – Parcul Chindia |
-Expoziţie
|
– Evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri
– Evaluarea lucrărilor practice
|
-să explice însemnătatea zilei de 15 ianuarie;
-să recunoască imaginea poetului Mihai Eminescu; -să realizeze compoziţii plastice inspirate de versurile poeziilor; ; -să recite expresiv poezii scrise de Eminescu;
|
,,Pe urmele lui Eminescu!”
|
Ianuarie | – Activitate literar-artistică
|
-Sala de clasă
|
– Concurs | – Evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri
– Evaluarea orală a poeziilor |
-să întocmească un regulament de comportare în situaţii de urgenţă;
– să realizeze activităţi de simulare a comportamentului potrivit în situaţii de urgenţă;
|
„VIAŢA MEA, O PRIORITATE!” | ianuarie
martie mai |
– Activitate de simulare în cazul unui incendiu, a unuicutremur, aunui
|
Curteaşcolii
Sala de grup/clasă |
– Regulament desenat
-Expoziţie |
– Evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri
Evaluarea activităţilor practice |
– să compună poezii şi texte pe diferite teme;
– să realizeze revista „ Tinere condeie” ;
|
„TINERE CONDEIE”
|
Februarie | – Activitate individuală
|
-Sala de clasă
-parc
|
– revista | – Evaluarea revistei |
-să realizeze compoziţii aplicative şi decorative reprezentând: mărţişoare, felicitări, tablouri dedicate zilelor de 1 şi 8 Martie folosind materialele adunate;
-să recite poezii dedicate mamei, bunicii, primăverii, florilor etc. -să interpreteze cântece dedicate mamei, primăverii etc. -să interpreteze roluri în scenete ce au la bază elemente specifice primăverii şi zilei de 8 Martie ; |
„Gânduri pentru mama”
|
martie |
– Activitate cu părinţii |
– Sala de clasă
|
– Compoziţii aplicative/ plastice – Expoziţie
– Scenetă – Recitări de poezii – Interpretări de cântece
|
– Evaluarea lucrărilor practice
|
– să realizeze colaje din materiale reciclabile; -să realizeze compoziţii aplicative diverse cu mesaje ECO; -să organizeze jocuri şi concursuri pe teme ecologice. – să planteze în grădina şcolii flori şi plante;
|
„PLANETA ALBASTRĂ”
|
21Martie- Ziua Pământului
22 Martie- Ziua Apei
|
-activitate practică
-dezbatere
|
Sala de grupă/clasă | -expoziţie cu lucrările elevilor | Evaluarea lucrărilor |
-să identifice figurile importante ale personalităţilor din lumea invenţiilor ;
-să realizeze diferite experimente ; |
,,INVENŢII ŞI INVENTATORI”
|
12 aprilie
|
– Activitate practică -Vizită la “ Orăşelul cunoaşterii” |
– Bucureşti |
– Compoziţii aplicative – Expoziţie |
– Evaluarea lucrărilor şi activităţillor practice
– Evaluarea orală a prin întrebări şi răspunsuri
|
-să doneze cărţi de lectură unor copii din mediul rural; | ,,O CARTE PENTRU COPIII DE LA SAT”
|
Mai | -Activitate de achiziţionare şi donare de cărţi ; | -mediul rural; | – Donare de cărţi; | – proces verbal de predare; |
-să viziteze virtual un obiectiv turistic din fiecare stat membru al UE;
– să împărtăşească colegilor impresii din locurile vizitate ;
|
“ CĂLĂTORIE VIRTUALĂ PRIN EUROPA”
|
Mai
|
– Prezentare | – sla de clasă | – afiş cu obiectivele turistice; | – Evaluarea orală prin întrebări şi răspunsuri
|
– să realizeze postere, desene şi colaje pe tema protecţiei mediului; – să realizeze activităţi de ecologizare a mediului înconjurător; – să realizeze experimentul cu sarea amestecată cu apă şi expusă la soare;
|
„Zilele ECO în şcoala noastră”
|
21Iunie
– Ziua Soarelui
|
– Activităţi tip dezbatere
– |
– Sala de clasă
-curtea şcolii |
-experiment |
– Evaluarea orală prin întrebări şi răspunsuri
|
-să realizeze un montaj literar-artistic dedicat serbării finalului clasei pregătitoare;
-să identifice activităţile preferate de pe parcursul anului şcolar |
“Reuşitele noastre” | Iunie
|
Serbare
Prezentarea unui material Power Point cu activităţile clasei |
Sala de clasă | – Recitări de poezii
– Interpretări de scenete/ cântece
|
– Exerciţii de interpretare |