PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
ANUL ŞCOLAR : 2020- 2021
ACTIVITATEA | OBIECTIVE
Elevul va fi capabil: |
TERMEN | MOD
DE REALIZARE |
LOC DE DESFĂŞURARE |
FINALITĂŢI |
EVALUARE |
“CUM NE COMPORTAM LA SCOALA PENTRU A FI IN SIGURANTA”
|
-să întocmească un regulament al comportării elevului în sala de clasă, sala de sport, în cabinetul de informatică, pe holul şi în curtea şcolii; -să exemplifice situaţii concrete în care elevii clasei (sau ai altor clase) au avut un comportament contrar regulilor amintite;
|
SEPTEMBRIE |
-dezbatere |
– sala de clasă |
– programul activităţilor extraşcolare |
– regulament – discutii |
“ZIUA MONDIALĂ A CURĂŢENIEI”
|
– să identifice rolul igienei în păstrarea sănătăţii – să realizeze acţiuni de igienizare a spaţiului clasei şi a curţii şcolii, din parc ; -să identifice reguli pentru păstrarea curăţeniei |
SEPTEMBRIE |
– observarea comportamentului oamenilor în parc ;
– notarea observaţiilor |
– sala de clasa | – afiş cu reguli de păstrare a curăţeniei în urma observaţiilor | – evaluarea afişelor |
5 OCTOMBRIE – ZIUA EDUCATIEI
|
-copacul educației -afișe pe tema educației -diplome pentru educatoare/învățătoare/profesori |
OCTOMBRIE |
-intelegerea notiunii de “educatie” -recunoasterea persoanelor care lucreaza intr-o institutie de invatamant |
– sala de clasă |
-fotografii, expozitie de desene, postere, afise |
-evaluarea afiselor |
„TOAMNA-I DARNICĂ ȘI BUNĂ”
|
-să realizeze jucării folosind legume şi fructe de toamnă; -să ilustreze în desene bogăţiile toamnei |
OCTOMBRIE |
– activitate de observare a schimbărilor din natură -confecţionarea unor jucării şi decoruri folosind materialele din natură |
-sala de clasa
– in natura |
– compoziţii aplicative – expoziţii |
– decorarea spaţiului clasei – evaluarea lucrărilor practice şi artistice
|
“ZIUA MONDIALA A ANIMALELOR”
|
-prezentare filmulet despre cele mai indragite animale -concurs de realizat afise privind protejarea animalelor -prezentarea animalelor de companie personala |
NOIEMBRIE |
-recunoasterea animalelor de companie
-recitarea unor poezii despre animale -ghicitori despre animale |
-sala de clasa |
-compozitii aplicative |
-fotografii
-afise |
“SUNT MANDRU CA SUNT ROMAN!”
|
-program cultural artistic |
DECEMBRIE |
-cultivarea si dezvoltarea patriotismului si a respectului fata de inaintasi -insemnatatea zilei de 1 Decembrie |
-sala de clasa |
-realizarea de stegulete si alte compozitii pentru decorarea clasei |
-expozitie de desene -fotografii |
“IN ASTEPTAREA LUI MOS CRACIUN”
|
-să interpreteze colinde şi scenete ce au la baza elemente specifice sărbătorilor de Crăciun; -să realizeze aplicaţii practice pentru împodobirea bradului de Crăciun, desene, colaje, machete etc |
DECEMBRIE |
– activitate literar-artistică prilejuită de apropierea sărbătorilor de iarnă
-activităţi practice |
– căminul cultural
-sala de spectacole |
-serbare |
– evaluarea orală a poeziilor şi cântecelor învăţate
– evaluarea lucrărilor practice |
,,SĂ ÎNVĂŢĂM DIN FAPTELE EROILOR!”
|
-să explice însemnătatea zilelor de 24 Ianuarie; -să redea printr-un desen importanţa acestei zile; – să interpreteze cântece patriotice |
IANUARIE |
-vizitarea unor monumente dedicate eroilor şi depunerea de flori | -excursie la Monumentul Eroilor Ploieşti | -expoziţie | – evaluare orală
prin întrebări şi răspunsuri – evaluarea lucrărilor practice
|
“LUCEAFARUL POEZIEI ROMANESTI- MIHAI EMINESCU” |
–cunoasterea unor aspecte din viata si opera lui Mihai Eminescu -recitarea unor poezii din lirica eminesciana -să realizeze compoziţii plastice inspirate de versurile poeziilor |
IANUARIE |
–concurs “Cei mai buni recitatori”
-prezentare PP despre viata si activitatea lui Mihai Eminescu |
–sala de clasa |
-sezatoare literara-fotografii |
– evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri
– evaluarea orală a poeziilor |
“MINTE SANATOASA IN CORP SANATOS”
|
-aplicarea normelor de igiena si a unei alimentatii sanatoase |
FEBRUARIE |
-intalnire cu medicul/asistent | –sala de clasa |
-fotografii-portofoliu |
– evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri
|
„PIETONUL DE AZI, BICICLISTUL DE MÂINE, ŞOFERUL DE MAI TÂRZIU”
|
-să recunoască indicatoarele rutiere
– să realizeze activităţi de simulare a comportamentului potrivit în diferite situaţii |
FEBRUARIE |
– activitate de simulare a comportamentului în diferite situaţii | -curtea şcolii
-sala de grup/clasă |
– regulament desenat
-expoziţie |
– evaluare orală
-evaluarea activităţilor practice |
“MARTISOARE
MAMA, TE IUBESC”
|
-să realizeze compoziţii aplicative şi decorative reprezentând: mărţişoare, felicitări, tablouri dedicate zilelor de 1 şi 8 Martie folosind materialele adunate; -să recite poezii dedicate mamei, bunicii, primăverii, florilor etc. -să interpreteze cântece dedicate mamei, primăverii etc. -să interpreteze roluri în scenete ce au la bază elemente specifice primăverii şi zilei de 8 Martie -dezvoltarea dragostei fata de fiinta iubita, mama |
MARTIE |
-expozitie de martisoare si felicitari
– compoziţii aplicative/ plastice – scenetă – recitări de poezii – interpretări de cântece |
-sala de clasa |
-activitate cu parintii |
– evaluarea lucrărilor practice
|
„O PRIMĂVARĂ ECOLOGICĂ ”
|
– să planteze în grădina şcolii flori şi plante – prezentarea plantei pe care o are în grijă |
MARTIE | -activitate practică
-dezbatere |
-sala de clasa |
-expoziţie cu lucrările elevilor |
–evaluarea lucrarilor |
„UN ZÂMBET, O STRÂNGERE DE MÂNĂ, O ÎMBRĂŢIŞARE”
„CINE STIE CELE MAI MULTE POVESTI!”
|
– să demonstreze toleranţă în relaţiile cu alţi copii – să demonstreze bunătate, empatie, dorinţi de a ajuta –realizarea de compozitii aplicative -realizarea de afise semnificative cu personajele preferate -audierea unor povesti -prezentarea cartii de povesti preferata |
APRILIE APRILIE |
-donarea unor obiecte personale -activitate practica -expozitie afise |
-casa de copii -alte şcoli –sala de clasa |
– donarea de cărţi, obiecte-fotografii-portofoliu |
– fotografii
-evaluarea lucrarilor |
,,CLUBUL MICILOR CITITORI ”
|
-să ilustreze în imagini o carte citită
-să povestească pe baza imaginilor conţinutul cărţii |
MAI |
-concurs “ Micul cititor” | –biblioteca |
-premierea copiilor |
–fotografii
–imagini |
„SUNTEM COPIII EUROPEI”
|
-prezentare PP
-să viziteze virtual un obiectiv turistic din fiecare stat membru al UE; -sa realizeze un puzzle cu harta politica a Europei |
MAI | -prezentare | -sala de clasa |
-afis cu obiectivele turistice |
–evaluare orala prin intrebari si raspunsuri |
„COPILE, AZI E ZIUA TA/ SFARSIT DE AN SCOLAR” | -festivitate de premiere
-serbări şcolare -prezentarea unui material Power Point cu activităţile desfăşurate |
IUNIE | –concurs “Cel mai talentat elev” | –sala de clasa
-caminul cultural |
-fotografii-impresii |
–exercitii de interpretare |