Grafic

PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE

ANUL  ŞCOLAR  :  2020- 2021

 

ACTIVITATEA OBIECTIVE

Elevul va fi capabil:

TERMEN MOD

DE REALIZARE

LOC DE DESFĂŞURARE

FINALITĂŢI

EVALUARE
“CUM NE COMPORTAM LA SCOALA PENTRU A FI IN SIGURANTA”

 

        

-să întocmească un regulament al comportării elevului în sala de clasă, sala de sport, în cabinetul de informatică, pe holul şi în curtea şcolii;

-să exemplifice situaţii concrete în care elevii clasei (sau ai altor clase) au avut un comportament contrar regulilor amintite;

 

SEPTEMBRIE

-dezbatere

– sala de clasă

– programul activităţilor extraşcolare

– regulament

– discutii

“ZIUA MONDIALĂ A CURĂŢENIEI”

 

 

– să identifice rolul igienei în păstrarea sănătăţii

– să realizeze acţiuni de igienizare a spaţiului clasei şi a curţii şcolii, din parc ;

-să identifice reguli pentru păstrarea curăţeniei

 

SEPTEMBRIE

–  observarea comportamentului oamenilor în parc ;

– notarea observaţiilor

sala de clasa – afiş cu reguli de păstrare a curăţeniei în urma observaţiilor – evaluarea afişelor
 

 

5 OCTOMBRIE –

ZIUA EDUCATIEI

 

-copacul educației

-afișe pe tema educației

-diplome pentru educatoare/învățătoare/profesori

 

 

OCTOMBRIE

-intelegerea notiunii de “educatie”

-recunoasterea persoanelor care lucreaza intr-o institutie de invatamant

– sala de clasă

-fotografii, expozitie de desene, postere, afise

-evaluarea afiselor

„TOAMNA-I DARNICĂ ȘI BUNĂ”

 

-să realizeze jucării folosind legume şi fructe de toamnă;

-să ilustreze în desene bogăţiile toamnei

 

OCTOMBRIE

– activitate  de observare a schimbărilor din natură

-confecţionarea unor jucării şi decoruri folosind materialele din natură

-sala de clasa

– in natura

– compoziţii

aplicative

– expoziţii

– decorarea

spaţiului clasei

– evaluarea

lucrărilor practice

şi

artistice

 

“ZIUA MONDIALA A ANIMALELOR”

 

 

-prezentare filmulet despre cele mai indragite animale

-concurs de realizat afise privind protejarea animalelor

-prezentarea animalelor de companie personala

 

NOIEMBRIE

-recunoasterea animalelor de companie

-recitarea unor poezii despre animale

-ghicitori despre animale

-sala de clasa

-compozitii aplicative

-fotografii

-afise

 

 

“SUNT MANDRU CA SUNT ROMAN!”

 

 

 

-program cultural artistic

 

DECEMBRIE

 

-cultivarea si dezvoltarea patriotismului si a respectului fata de inaintasi

-insemnatatea zilei de 1 Decembrie

 

-sala de clasa

-realizarea de stegulete si alte compozitii pentru decorarea clasei

 

-expozitie de desene

-fotografii

“IN ASTEPTAREA LUI MOS CRACIUN”

 

 

-să interpreteze colinde şi scenete ce au la baza elemente specifice sărbătorilor de Crăciun;

-să realizeze aplicaţii practice pentru împodobirea bradului de Crăciun, desene, colaje, machete etc

 

DECEMBRIE

– activitate literar-artistică prilejuită de apropierea sărbătorilor de iarnă

-activităţi practice

– căminul cultural

-sala de spectacole

-serbare

– evaluarea orală a poeziilor şi cântecelor învăţate

– evaluarea lucrărilor practice

,,SĂ ÎNVĂŢĂM DIN FAPTELE EROILOR!”

 

-să explice însemnătatea zilelor de 24 Ianuarie;

-să redea printr-un desen importanţa acestei zile;

– să interpreteze cântece patriotice

 

IANUARIE

-vizitarea unor monumente dedicate eroilor şi depunerea de flori -excursie la Monumentul Eroilor Ploieşti -expoziţie

– evaluare orală

prin întrebări şi

răspunsuri

– evaluarea lucrărilor practice

 

“LUCEAFARUL POEZIEI ROMANESTI- MIHAI EMINESCU”  

cunoasterea unor aspecte din viata si opera lui

Mihai Eminescu

-recitarea unor poezii din lirica eminesciana

-să realizeze compoziţii plastice inspirate de versurile poeziilor

 

IANUARIE

concurs “Cei mai buni recitatori”

-prezentare PP despre viata si activitatea lui Mihai Eminescu

sala de clasa

-sezatoare literara

-fotografii

– evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri

– evaluarea orală a poeziilor

“MINTE SANATOASA IN CORP SANATOS”

 

-aplicarea normelor de igiena si a unei alimentatii sanatoase  

FEBRUARIE

-intalnire cu medicul/asistent sala de clasa

-fotografii

-portofoliu

– evaluare orală prin întrebări şi răspunsuri

 

PIETONUL DE AZI, BICICLISTUL DE MÂINE, ŞOFERUL DE MAI TÂRZIU

 

-să recunoască indicatoarele rutiere

– să realizeze activităţi de simulare a comportamentului potrivit în diferite situaţii

 

FEBRUARIE

– activitate de simulare a comportamentului în diferite situaţii -curtea şcolii

-sala de grup/clasă

– regulament desenat

-expoziţie

– evaluare orală

-evaluarea activităţilor practice

“MARTISOARE

MAMA, TE IUBESC”

 

-să realizeze  compoziţii aplicative şi decorative reprezentând: mărţişoare, felicitări, tablouri dedicate zilelor de 1 şi 8 Martie folosind materialele adunate;

-să recite poezii dedicate mamei, bunicii, primăverii, florilor etc.

-să interpreteze cântece dedicate mamei, primăverii etc.

-să interpreteze roluri în scenete ce au la bază elemente specifice primăverii şi  zilei de 8 Martie

-dezvoltarea dragostei fata de fiinta iubita, mama

 

MARTIE

-expozitie de martisoare si felicitari

– compoziţii aplicative/ plastice

– scenetă

– recitări de poezii

– interpretări de cântece

-sala de clasa

-activitate cu parintii

– evaluarea lucrărilor practice

 

„O PRIMĂVARĂ ECOLOGICĂ ”

 

– să planteze în grădina şcolii flori şi plante

– prezentarea plantei pe care o are în grijă

MARTIE -activitate practică

-dezbatere

-sala de clasa

-expoziţie cu lucrările elevilor

evaluarea lucrarilor
UN ZÂMBET, O STRÂNGERE DE MÂNĂ, O ÎMBRĂŢIŞARE

„CINE STIE CELE MAI MULTE POVESTI!”

 

– să demonstreze toleranţă în relaţiile cu alţi copii

– să demonstreze bunătate, empatie, dorinţi de a ajuta

 realizarea de compozitii aplicative

-realizarea de afise semnificative cu personajele preferate

-audierea unor povesti

-prezentarea cartii de povesti preferata

 

APRILIE

APRILIE

-donarea unor obiecte personale

-activitate practica

-expozitie afise

-casa de copii

-alte şcoli

sala de clasa

– donarea de cărţi, obiecte

-fotografii

-portofoliu

– fotografii

-evaluarea lucrarilor

,,CLUBUL MICILOR CITITORI ”

 

-să ilustreze în imagini o carte citită

-să povestească pe baza imaginilor conţinutul cărţii

 

MAI

-concurs “ Micul cititor” biblioteca

-premierea copiilor

fotografii

imagini

„SUNTEM COPIII EUROPEI”

 

-prezentare PP

-să viziteze virtual un obiectiv turistic din fiecare stat membru al UE;

-sa realizeze un puzzle cu harta politica a Europei

MAI -prezentare -sala de clasa

-afis cu obiectivele turistice

evaluare orala prin intrebari si raspunsuri
„COPILE, AZI E ZIUA TA/ SFARSIT DE AN SCOLAR” -festivitate de premiere

-serbări şcolare

-prezentarea  unui material Power Point cu activităţile desfăşurate

IUNIE concurs “Cel mai talentat elev” sala de clasa

-caminul cultural

-fotografii

-impresii

exercitii de interpretare